Om Nära & Kära

När jag och min partner startade Nära & Kära för många år sedan så hade vi själva provat på flera hemstädsföretag och var inte speciellt nöjda. Olika städare kom vid olika tillfällen, kvalitén var därför ojämn och det var inte alltid lätt att få tag på ansvarig person.  I våra smått stressade liv önskade vi dessutom få hjälp med en extra storstädning när våren tittade fram eller inför jul när vi ändå var upptagna och stressade med mycket annat. Utifrån våra behov och erfarenheter föddes idén om Nära & Kära – ett bolag som skulle fokusera på kunderna, på deras behov och förenkla deras liv på riktigt. När RUT-avdraget infördes 2007 exploderade intresset för hushållsnära tjänster och då föll även sista pusselbiten på plats – en riktig marknad hade växt fram.

När vi idag blickar tillbaka så ser vi hur rätt vi hade. Tusentals nöjda kunder har under åren gett oss sitt förtroende och fler blir de varje vecka. Vi har med tiden samlat på oss nyttiga erfarenheter, mognat som företag och sett över såväl vårt arbetssätt som våra erbjudanden flera gånger.  Vi har arbetat hårt med utbildning och uppföljning av personal för att säkerställa att vi håller en hög och jämn kvalité. Vi vet också hur viktigt det är med trygghet – att samma städerska kommer varje gång; att vi är lättillgängliga, lyhörda och flexibla inför de förändringar som sker i våra kunders liv och deras ändrade behov. Bra service handlar i slutändan inte om hur mycket vi gör, utan att vi gör rätt utifrån våra kunders enskilda önskemål.

Varmt välkommen till Nära & Kära!

Silvia Lindberg
Vd